I'm learning!

Hej!
Haft en strålande dag på praktiken trots att jag sovit noll minuter inatt. Har varit ganska mycket på lab och tagit både venösa prover och kapillära prover. Tagit massa snabbsänkor, HB och glukos. Har även tagit svalgodling och nasopharynxodling (för er som inte vet... det obehagliga provet man tar i näsan). Sen var jag med och assisterade läkaren vid en knäpunktion. Gick superbra och jag klarade att hålla allting sterilt :) Har även tagit bort stygn och agraffer (för er som inte vet åter igen... små "häftklamrar" som läkaren sätter istället för stygn efter en operation). Någr EKG har jag också tagit. Känns som jag blir en hajjare på detta nu. Har redan lärt mig otroligt mycket - på bara 2 dagar. Slår vad om att detta kommer bli en kanonpraktik. Jag känner verkligen hur jag växt nu under BB-praktiken och när denna praktiken är över kommer jag känna mig SÅ säker inför mitt sommarjobb i hemtjänsten i sommar. Jag har verkligen valt världens bästa yrke, det vet jag :) Trodde aldrig det skulle passa mig så bra som det faktiskt gör. This is so me.

ska snart ut och äta med Dagge på Bar-B-Ko. Jag har verkligen en underbart romantisk blivande man (ibland ska tilläggas ;P). Älskar dig mer än allt annat! Vet att jag är dålig på att både säga och visa det, men jag kan inte leva utan dig. Du är som syre för mina lungor <3

Nej... dinnertime!
//Ippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0