Nu är det helg

Synd att man inte kan njuta av den riktigt än ;) ska iaf njuta av denna lediga fredagskväll! Har varit på praktiken idag och det gick bra. Slutade lite tidigare så det var skönt! :) Nu ska jag som sagt fira fredag och lite fredagsmys ikväll. Jag och älsklingen ska nog se på film. Sen blir det jobb 7-16 imorgon och sen FEST på kvällen med mina absoluta favoritflickor <3 Girls, you make me stronger and my life worth living!

Ska alltså jobba på nya jobbet för första gången imorgon. Lite nervöst men det ska säkert gå bra! Kommer kännas konstigt att jobba som undersköterska eftersom jag inte gjort det tidigare. Har ju "sjuksköterskeögon" nu. Det blir allt en omställning där! Men tror det är en grymt bra erfarenhet eftersom vi som sjuksköterskor är arbetsledare över undersköterskorna. Man är alltid en bättre "boss" om man förstår och känner med den arbetsgrupp man "bossar" över. Teamkänsla, det gillar vi. Och det görs allra bäst med förståelse för varandra och varandras arbetsuppgifter. Kommer hur som helst bli en utmaning att lägga ifrån sig allt vad medicin och medicintekniskt heter, men det kommer man väl in i det med. Japp!

Sen fest på kvällen.... hihi vad jag längtar! Känns underbart eftersom jag vet att jag kommer må som en pärla imorgonkväll. Lovely!
//Ippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0