Mat för en vinnare; Tuesday

Frukost
1 smörgås med 1 skiva skinka
1,5 dl yoghurt 0,5 %
1 kiwi
+ morgonmedicin



Lunch
1 enchillada med kyckling
Sallad - bladspenat, isbergssallad och gurka
Vatten



Middag
Tacopaj
2 st tomater
Vatten



När man är medlem i viktväktarna så blir man lite av en expert på att veta vad och hur mycket man kan äta för en sund kosthållning och viktnedgång. Dessa tre målen + frukt till mellanmål är minimum vad jag ska äta för att tillgodose mitt energibehov. Som ni vet så har alla människor ett individuellt energibehov och detta är beroende av ålder, aktivitet, kön och vikt. Ungefär denna mängd mat fick mig att gå ner 17 kilo på ungefär ett år. Enligt mig är det inte jättelite mat, utan precis lagom - och man blir mätt! Det gäller givetvis att tänka på vad måltiderna innehåller och enligt viktväktarnas metod så är det att dra ner på fettet som gäller (logiskt.... eftersom allt handlar om inkomster och utgifter... och fett står för mycket kcal). Det finns tabeller på www.viktvaktarna.com där man kan räkna ut hur mycket PROpoints en måltid innehåller, och då utgår du ifrån mängden av de olika livsmedlen du har i. Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0