Mat för en vinnare; Wednesday

Frukost

Havregrynsgröt gjord på fiberhavregryn

1 banan

Lättmjölk

Vatten

+ Mediciner




Lunch

Baconinlindad kycklingfilé
Vitlökssås

Tomater

Gurka

Vatten




Middag

2 st skivor hemmabakat surdegsbröd

Smör

2 ägg

1 glas blåbärsyoghurt 0,5 %




Kanske inge vidare med mackor till middag... men har man ätit havregrynsgröt till frukost så tycker jag i alla fall att det känns liiite mer okej. Jag är egentligen ingen brödmänniska och har aldrig varit den som ätit mackor till frukost. Det är något jag börjat med nu när jag tröttnade på fil och flingor och gröt ;P Men i alla fall... denna menyn tillsammans med frukt till mellanmål så håller jag mig mätt hela dagen. Var inte hungrig en enda gång. Det gäller att hålla blodsockret på en jämn nivå och inte bli vrålhungrig någon gång under dagen. Det är då man skiter i vad man stoppar i sig utan håvar i sig en massa onyttigheter. Eftersom äta är ett primärt behov så tar hungern över ens principer. När man är riktigt hungrig så spelar det liksom ingen roll vad man stoppar i sig, det tar över samvetet. Samvetet kommer däremot i efterhand ;P Har jag märkt ett flertal gånger.


Jag minns särskilt en gång... jag var så jävla hungrig att jag inte visste om jag skulle överleva. Vad var det första jag såg när jag kom innanför dörren? Ett snickers. Jag tryckte i mig det, och FAN vad gott det var. Jag struntade fullständigt i VEMS det var eller på kcalinnehållet. För det var så värt det.


Med andra ord: bli aldrig hungrig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0