Påskhelgen

Ja mina vänner, nu har påskhelgen varit den också!

På skärtorsdagen var jag på praktiken hela dagen sen träffade jag fina Caroline som kom hem från Oslo och hälsade på i några dagar. Vi fikade på uteserveringen på ett café i stan. Det var första gången i år man kunnat sitta ute och fika. Underbar sommarfeeling! Sen gick vi en promenad i tivoliparken och tjötade :)

På långfredagen var jag på praktiken igen sen blev det en filmkväll tillsammans med vänner. Hur skönt som helst att bara ta det lugnt efter fem tidiga morgnar i rad :) Det är man inte van vid precis.

På påskdagen blev det att fira systeryster på Landön, vårt sommarställe. Åt god mat och träffade släkt och sådär. Härligt! Sen på kvällen blev det fest med finfina flickor och pojkar. Bäst är ni. Det är ni som gör mitt liv underbart!

Söndag... bakis, illamående. Solade i någon timme sen drog vi till Landön igen för påskmiddag. Tycker om att umgås med min släkt. De betyder så mycket för mig :)

Idag har jag varit på praktiken... fick dock sluta tidigare och åka inom akuten... haft sprängande huvudvärk, ont i nacke och haft feber... så de tog prover som var utan anmärkning förutom ett lite högt CRP. Så jag har väl någon infektion i kroppen. Blir en sväng inom provtagningen imorgon och ett återbesök på mottagning. Blir nog praktik också om jag mår bättre.

Nu är storasyster och magen här hihi =) Har grillat och snackat skit. Snart blir det rabarberpaj med nyplockade rabarber från egen trädgård. Vardagslyx som jag älskar.

Nu i veckan blir det bara praktik för hela slanten... och valborg på lördag WIIIIIEEEEE! :D:D:D

Puss&Kram
//Ippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0