2010

Januari
Januari gick mest åt att faktiskt vänja sig vid att det nu var 2010. Skulle detta året bli ännu bättre? Svar: både ja och nej. I Januari var det en massa tentor som gällde och jag påbörjade min 4:e termin av 6 totalt på Sjuksköterskeprogrammet. I Januari började jag praktisera på ett särskilt boende för psykiskt sjuka. Här vantrivdes jag verkligen – mycket p.g.a. handledaren. Hade riktigt mycket ångest varje dag jag skulle gå dit…

Februari
Hände väl inte särskilt mycket mer än att praktiken fortsatte och jag trycktes bara mer och mer ner i botten för varje dag jag var där. Mådde så jäkla dåligt. Här började jag tvivla på mig själv och yrket riktigt riktigt mycket.

Mars
I Mars åkte jag till Thailand med mamma, styvpappa, syster + sambo och min dåvarande pojkvän. Var en riktigt rolig resa som jag föralltid kommer ha fina minnen av. När jag kommit hem från Thailand så gjorde jag min första tatuering – ”You only live once” i nacken. Den påminner mig om att ha kul och ta de chanser som livet faktiskt ger. För man lever bara en gång, och då ska jag fan ta mig se till att ha ROLIGT! 

April
Här började jag min praktik på BB/förlossning vilket verkligen var ett par fantastiska veckor. Underbart!

Maj
Jag började min praktik på en vårdcentral i Osby. Lärorikt får jag verkligen säga! Jag kom även på anställningsintervju och fick jobb i Hemtjänsten.

Juni
Jag avslutade mitt andra år på sjuksköterskeprogrammet. One to go! Jag började även jobba i hemtjänsten. Fantastiskt yrke om jag får säga det själv! Resten av juni gick mest åt att jobba. Tur det var kul! Jag firade midsommar i Göteborg med fina människor. När jag kom hem avslutade jag ett 5 år långt förhållande. Mådde väldigt dåligt vid denna tiden, samtidigt som jag var glad att jag faktiskt lyckats ta steget att avsluta något som inte var bra för mig.

Juli
Jag fyllde 21 och Kristianstadsdagarna var i full gång. Trevligt med lite liv i staden! Denna månad blev jag tillsammans med min nuvarande pojkvän. Juli är en bra månad.

Augusti
I augusti åkte jag till min älskade och bodde där i en vecka. Den veckan var helt avgörande för mig. Känslorna spirade och jag var väldigt väldigt lycklig. Denna månaden åkte jag och Maria till Alanya, Turkiet. Skönt med sol och bad och trevligt sällskap.

Den sista augusti flyttade min pojkvän till Kristianstad. Det var bara för bra för att vara sant. Behöver jag säga att jag var lyckligast i världen? 

September
September var fullt med plugg och förälskelse J

Oktober
Tatuering nummer 2 gjordes med inspiration från världens bästa artist och världens bästa låt. Självklart från Eminems ”lose yourself”. Älskar den!

November
November fortsatte i vanlig anda.

December
Min pojkvän flyttade in i egen lägenhet – hittills hade han bott hos mig. Så vid denna tiden var det fullt med separationsångest från min sida… och vi fick verkligen lägga alla kort på borden för att det skulle fungera. Nyår firades i Göteborg tillsammans med finfina pojkvännen och finfina vännen Maria.

2011?
Jag hoppas att 2011 blir ett sjukt bra år, såklart! Om allt går som planerat så blir jag leg. sjuksköterska. Inte fy skam? Sen hoppas jag på jobb i Norge och massa resor och sådär :) Sen hoppas jag som vanligt att jag och mina nära och kära får vara friska och glada. Jag hoppas att allt kommer fungera bra och att jag får fortsätta vara lyckligast i världen. Jag är så lycklig att jag är livrädd. Det känns som att... såhär kan det bara inte vara.

Älskar er allihopa mina finaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0